Tuesday 31 July 2012

Vogeltjes

Mijn nichtje wordt twee. Wat ga je dan geven? Ze heeft alles al! 

Even goed nadenken, wat doet ze, wat vindt ze leuk, waar gaat haar aandacht heen? Vogeltjes! Ze kijkt altijd omhoog en als ze dan een vogeltje ziet dan roept ze “kijk vogeltje” (in haar taaltje dan). Soms als ze ergens binnen zit en er is een kans om naar buiten te lopen dan pakt ze iemand zijn hand (maakt haar niet uit wie) en trekt ze degene mee om buiten vogeltjes te spotten.
Nu dan haar verjaardag…. Een echt vogeltje is natuurlijk wel heel erg leuk, maar daar zitten paps en mams niet op te wachten. Een echt vogelkooitje met zachte kleurrijke vogels is dan het alternatief!




Ik ben meteen aan de slag gegaan, op zoek naar een mooi vogelkooitje (gelukt) en vervolgens achter de naaimachine.


Eerst heb ik drie vogeltjes gemaakt die uit de kooi gehaald kunnen worden zodat ze er ook mee kan spelen. Vervolgens drie van vilt die ik in de kooi heb gehangen, dan lijkt het net of ze echt vliegen.

Op de dag zelf heb ik voor de grap nog twee kleine gele badeendjes in de kooi toegevoegd.
Eindresultaat: nichtje erg blij met kooi en vogeltjes, paps en mams erg blij dat ze niet echt zijn!


 

No comments:

Post a Comment