Thursday 29 November 2012

Zie ginds komt...


Het is weer sinterklaas tijd. Tijd om leuke originele kado's bij elkaar te trommelen voor nichtjes en neefjes. Elk jaar weer een drama (leeftijden variƫrend van een paar maanden tot 14 jaar).

Eigenlijk hebben de kids alles al....in drievoud....dus besluiten we steeds maar weer om een paar kleinigheidjes te geven en verder hun spaar rekening te spekken. Kunnen ze zelf sparen voor iets wat ze graag willen hebben.

Meestal ben ik dan zo creatief dat ik minstens een stuk of drie kado's erbij maak. Vind ik zelf leuk, maar de kids meestal ook. Dit jaar heb ik voor de jongste twee iets gemaakt. Mijn neefje, geboren in september, had een leuk geboortekaartje met een autootje. Ik wilde dus iets met een autotje doen. VW is zijn vaders lievelings merk, zodoende dat ik een patroontje van een VW busje tegenkwam op Pinterest wat perfect past op een rompertje.

Het rompertje was snel geregeld, stof uitzoeken ging wat lastiger (het is tenslotte een jongetje en dan zijn bloemetjes misschien wat raar). Gelukkig heb ik wat kunnen vinden. Het patroon heb ik overgetrokken, uitgeknipt en met vlieseline op het rompertje gestreken. Daarna heb ik de randjes helemaal nagestikt met een grove zigzag steek,

Al zeg ik het zelf, dit vind ik een van de best gelukt "naaiprojecten" naast het naaien van babyjurkjes.

Ik hoop dat mijn neefje hem ook leuk vind!





Voor mijn 2,5 jarige nichtje heb ik ook wat gemaakt. Ze zit op het moment helemaal in haar "haarklipjes" periode. Ze worden ook steeds leuker! Het plan was om haar een verzameling zelfgemaakte klipjes te geven. Na wat langer nadenken leek het mij ook leuk iets te maken om ze te bewaren of tentoon te stellen. Een soort schilderij. Dit is het geworden:
Een canvas schilderbord bekleed met kanten vitrage. Met 5 gespannen linten dwars over het bord, Achter deze linten kunnen de speldjes "geklikt" worden. Ik heb expres voor blauwe linten gekozen omdat ik weet dat ze al heel veel roze klipjes heeft.

Ik ben benieuwd hoe hij op haar kamertje staat helemaal gevuld met kleurrijke klipjes!




No comments:

Post a Comment